Praktycznie wszystkie wrotki klasyczne posiadają szyny i traki. W dzisiejszych czasach większość producentów wykonuje szyny z nylonu, dzięki czemu wrotki są bardzo lekkie i zapewniają wysoki komfort podczas jazdy. Traki z kolei tworzone są zazwyczaj z wysokiej jakości aluminium, dzięki czemu są bardzo wytrzymałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne.

Gumki

Klasyczne wrotki posiadają także specjalne gumki, które można w każdej chwili zmienić w zależności od swoich indywidualnych preferencji i stylu jazdy. Gumki w dużym skrócie mają bardzo duży wpływ na to, jak zwinnie wrotki poruszają się. Miękkie gumki zapewniają doskonałą zwrotność, z kolei w twardych gumkach wykonuje się sztywniejsze skręty.

klasyczne wrotki
Przedni hamulec

Oryginalne wrotki klasyczne (zobacz tutaj) posiadają przedni hamulec, który spełnia kilka bardzo przydatnych funkcji. Hamulec przedni służy nie tylko do hamowania, ale umożliwia także bezpieczne i bardzo wygodne rozpoczęcie jazdy. To właśnie dzięki hamulcowi przedniemu można szybko się odepchnąć i wprowadzić tym samym wrotki klasyczne w ruch. Olbrzymią zaletą hamulca przedniego jest to, że można go w każdej chwili wymienić na nowy. Gdy hamulec przedni się zużyje, to nie trzeba wymieniać całych wrotek, tylko jeden element. Jest to niesłychanie wygodne i bardzo oszczędne rozwiązanie.

Ochraniacze

Przy zakupie wrotek klasycznych warto postawić także na profesjonalne ochraniacze. Przyda się porządny kask, ochraniacze na kolana i łokcie oraz specjalne rękawice na dłonie.

Comments are closed.